LOCHARD J., SCHNEIDER T. & al.

Réhabilitation des conditions de vie après l’accident nucléaire de Fukushima : l'initiative de "dialogues" de la CIPR.

Lire la suite : Réhabilitation des conditions de vie après l’accident nucléaire de Fukushima : l'initiative de...

Articles 1979 - 2000

Articles publiés entre 1979 et 1999

Lire la suite : Articles 1979 - 2000

articles 2000 - 2008

Articles publiés entre 2000 et 2008

Lire la suite : articles 2000 - 2008

LILAND A., LOCHARD J., SKUTERUD L.

Journal of Environmental Radioactivity, Vol. 100, 2009, pp. 581-584.

Lire la suite : How Long is Long-Term? Reflections based on over 20 Years of Post-Chernobyl Management in Norway.

Guide to Enhance Reliability of the Dose Estimates in Dismantling

FAYOLLE P., RAPPET C., DROUET F., MICHELET M., SCHIEBER C., VAILLANT L

In: 2009 ISOE International ALARA Symposium, Vienna, Austria, 13-15 October 2009, 5p.

Lire la suite : Guide to Enhance Reliability of the Dose Estimates in Dismantling

AHIER B., D’ASCENZO L., SCHIEBER C.

In: 2009 International ISOE ALARA Symposium, Vienna, Austria, 13-15 October 2009, 5p.

Lire la suite : The Information System on Occupational Exposure and the ISOE Occupational Exposure Database.

Dose Concepts and the Achievability of Protection for the Disposal of Long-Lived Solid Waste According ICRP.

SUGIER A., SCHNEIDER T.

Workshop Proceedings, Tokyo, Japan, 20-22 January 2009, OECD/NEA, 2010, pp. 101-110.

Lire la suite : Dose Concepts and the Achievability of Protection for the Disposal of Long-Lived Solid Waste...

Art, science et culture scientifique.

BERNAUD J.Y., BRIERE M., LOCHARD J.

La lettre de l’OCIM, N° 127, Janvier-Février 2010, pp. 5-13.

Lire la suite : Art, science et culture scientifique.

Principles for Protecting Individuals in a Context of Rehabilitation of Living Conditions in Contaminated Territories.

SCHNEIDER T., LOCHARD J.

Veröffentlichung der Strahlenschutzkommission, Band 65, Bundesminsterium für Umwelt, Naturschutz und Reaktorsicherheit, 2010, pp. 31-43.

Lire la suite : Principles for Protecting Individuals in a Context of Rehabilitation of Living Conditions in...